Les mer om tidligere og fremtidige treff på Rådgivertreff
TOBB
TOBB satte i gang salgskampanje av BevarHMS i mai 2021. Lisa Charlotte Paulsen informerte om innholdet i kampanjen. Oppfølging av utsendte tilbud pågår enda. Boligselskapene fikk tilbud om BevarHMS til kampanjepris. «Hvordan jobber dere med HMS og internkontroll i dag?» synes Lisa Charlotte Paulsen er en god måte å starte samtalen med potensielle nye BevarHMS-kunder. Google Maps blir brukt for å kontrollere bygningsmasse / lekeplasser.
TOBB har en prismatrise hvor pris beregnes ut fra antall enheter, lekeplass, ansatte og fellesområder, og de tilbyr kvantumsrabatt ved flere boligselskap i samme byggeprosjekt.
BONORD
Stein Furulund orienterte om hvordan BONORD arbeider med salg av BevarHMS, prismatrise, oppretting av ny kunde og opplæring / support. I forbindelse med budsjettprosessen blir etablering av BevarHMS lagt inn hos alle kunder som ikke har dette, og tatt opp med styret. Boligselskapet (styret) blir i ettertid fulgt opp med tilbud og ev. kontrakt.
Alle nye kunder oppfordres til å begynne HMS-arbeidet med risikovurdering.
Stein Furulund anbefaler å holde et lite øye med nye kunder i starten i forhold til bruk og innlogging, og å ta kontakt om du ser at de ikke logger seg inn i løpet av en uke eller to.
USBL
Usbl har de siste fem årene solgt i snitt over 100 nye HMS-planer hvert år. Aleksander Vethe Sandvik fortalte at de ved nysalg har fokus på kundene som boligbyggelaget allerede forvalter. Han formidlet også at de hvert år har en salgskampanje. Også hos Usbl blir BevarHMS lagt inn i budsjettet til de kundene som ikke har et HMS-system.
Hovedargumentet ved salg er at det er et lovkrav å ha et HMS-system, samt at det bidrar til et godt bomiljø. I Usbl er det fem stykk som jobber med BevarHMS.