Hva er BevarHMS Oppgavebehandler?

Oppgavebehandleren er en modul i BevarHMS. I denne modulen får du en rask og enkel tilgang til dine oppgaver, altså aktiviteter og avvik/tiltak som du har ansvar for å følge opp. Oppgavebehandleren kommuniserer med BevarHMS Portal. Alt som blir lagt til i Oppgavebehandleren på en aktivitet eller et avvik/tiltak blir også oppdatert i BevarHMS Portal og omvendt. Artikkelen legges ut i BevarHMS Portal.

 

 

Hvor finnes veiledning til Oppgavebehandleren?


Se introduksjonsvideoen BevarHMS Oppgavebehandler.


I tillegg finnes det egne veiledninger til alle skjermbildene i Oppgavebehandleren, se valget «Veiledning» når du er logget inn. For å se alle veiledningene samlet, se eget menyvalg under hovedmenyen.

 

Hva kan du gjøre i Oppgavebehandleren?


I oppgavebehandleren kan du:

  • Få en oversikt over egne oppgaver.
  • Behandle egne oppgaver, både avvik/tiltak og aktiviteter
  • Fylle ut sjekklister som er koblet til en aktivitet.
  • Opprette nye avvik/tiltak

 

Hvordan logger man seg inn i Oppgavebehandleren?

Direkte innlogging til Oppgavebehandleren gjøres via nettadressen https://oppgavebehandler.bevarhms.no


Du logger inn med ditt eget mobilnummer og en engangskode som du mottar på din mobiltelefon.


Du kan også lagre nettadressen med et icon på mobil eller nettbrett. Se veiledning i introduksjonsvideoen.

 


Hvordan bruke Oppgavebehandleren for å behandle mottatte påminnelser om oppgaver jeg er ansvarlig for?

Fremgangsmåten er at BevarHMS (ut fra innstillinger gjort i programmet) sender ut en lenke på SMS og/eller e-post når det nærmer seg en frist for noe som skal gjøres. Via lenken i mottatt påminnelse får du to valg, enten å behandle oppgaven i den gamle løsningen eller i Oppgavebehandleren.

Velger du Oppgavebehandleren går du direkte videre til den aktuelle oppgaven (aktiviteten, avviket eller forbedringstiltaket) som du står som ansvarlig for. Du får nå tilgang til å lese og redigere oppgaven. Du kan også få oversikt over alle de øvrige oppgavene som du er satt ansvarlig for. Denne oversikten finner du under «Mine frister».

 

Hvem har tilgang til Oppgavebehandleren?

Alle personer med et kontaktkort med registrert mobilnummer har tilgang til BevarHMS Oppgavebehandler. Kontaktkort legges til og redigeres i BevarHMS Portal.

 

Kan eksterne bruke Oppgavebehandleren?

Eksterne kan eksempelvis være en vaktmester, en elektriker eller en rørlegger som hjelper boligselskapet med å utføre enkelte oppgaver. Eksterne kan bruke BevarHMS Oppgavebehandler. Det som kreves er at de har et kontaktkort og er tildelt en eller flere oppgaver. I BevarHMS Portal kan du delegere ansvar for enkelte oppgaver til eksterne personer.


Når en ekstern person utfører oppgaver og registrerer disse i Oppgavebehandleren vil man i historikken kunne lese kommentarer, bilder og andre filer som hen har lagt til.

 

Hvor kan Oppgavebehandleren brukes?

Oppgavebehandleren kan brukes der det er internett. Den har responsivt design og kan brukes på PC, mobil og lesebrett.

 

Kan oppgaver behandles med bilder og video?

Med mobil og lesebrett kan du benytte innebygget kamera for å ta bilder og videoer ved behandling av oppgaver i Oppgavebehandleren.

 

Kan sjekklister fylles ut?

Sjekklister kan fylles ut i BevarHMS Oppgavebehandler. For at en sjekkliste kan fylles ut må denne være koblet til en aktivitet. Kobling av sjekkliste til en aktivitet kan du gjøre i BevarHMS Portal.

 

Trenger jeg å logge inn hver gang jeg skal behandle en oppgave?

Ved førstegangsbruk logger du på med mobilnummeret ditt. Engangskode sendes på SMS. Koden legges inn og du bekrefter engangskoden. Du har nå logget inn i Oppgavebehandleren.

Engangskoden gir tilgang til BevarHMS Oppgavebehandler i 30 dager. Hver gang du logger inn får du automatisk en fornying på 30 dager. Velger du å logge ut, eller det går mer enn 30 dager kreves en ny engangskode for innlogging.