Opprydding i frister
- Det er etablert ny logikk for når ny frist frem i tid blir opprettet. Ny frist for en aktivitet blir heretter først opprettet når status på gjeldene frist blir endret til «Ferdig» eller «Avslå frist». Dette betyr at det kun er én frist som er aktiv, i motsetning til tidligere, der man kunne ha flere frister som var utgått på dato, for samme aktivitet.
- Det er ryddet opp i gamle, ikke utførte frister, med status "Åpen" og "Over tidsfrist".
Status Ny sak er utgått og filtre på oversikt er endret
Når det opprettes en ny aktivitet, vil denne nå automatisk få status «Åpen».
Obligatoriske felter for aktivitet
Følgende felter er nå obligatoriske for alle aktiviteter:
-
- Tittel
- Fristdato
- Ansvarlig utførelse
- Ansvarlig oppfølging
Dersom ett, eller flere av disse feltene mangler informasjon, markeres feltet med en rosa bakgrunnsfarge, og det gis melding dersom en forsøker å lagre. Aktiviteter uten utfylte obligatoriske felt, vises i oversikten over aktiviteter med oransje etikett: «Mangler info»
Veiledning til skjermbilder
Se forklaring under nederste bilde


- Antall filtre redusert, da status "Ny sak" har utgått.
- Dersom en aktivitet mangler informasjon i ett av de obligatoriske feltene, blir dette markert med oransje etikett "Mangler info".
- Lagt inn visning av "Repetisjon" i oversikt.
- Fjernet kolonnen "Dato opprettet", da denne ble forvekslet med fristdato.
- Avslå frist betyr å hoppe over denne gangen, ny fremtidig frist blir automatisk produsert både ved endring av status til "Ferdig" og "Avslå frist".
- Obligatoriske felter som mangler informasjon, blir markert med rød bakgrunnsfarge.
- Knapper er endret.
- Ved å forsøke å lagre, når det mangler informasjon for obligatoriske felter, markeres feltene røde og det varsles om hvilke felt som ikke er utfylt.