Oppdateringer i BevarHMS Oppgavebehandler

BevarHMS Oppgavebehandler er oppdatert 18. september 2023. Hvilke oppdateringer kan du lese om i artikkelen. Justert versjon av artikkelen blir lagt ut i BevarHMS Portal.

 

 

1 - Informasjon om STED er lagt inn på utskrift av sjekklister

Feltet STED er lagt til ved produksjon av PDF-versjon av sjekkliste, etter at denne er utført, se bilde.

 

2 - Automatisk valg av ansvarlig ved utfylling av sjekklister

Når sjekkliste fylles ut, legges den som er logget inn automatisk som Ansvarlig for utfylling av sjekklisten. Ansvarlig kan endres ved hjelp av nedtrekksmeny.

 

3 - Oppretting av nye avvik/tiltak

Ved oppretting av nye avvik/tiltak via sjekkliste, lagres feltet BESKRIVELSE også i Historikk. Tilsvarende skjer når en oppretter ett nytt avvik/tiltak via Meny og valget Nytt avvik/tiltak.

 

4 - Endre kontaktnavn som benyttes ved loggføring til Historikk

Under Kontakter kan de som har flere kontaktkort endre hvilket navn de ønsker skal benyttes ved loggføring til Historikk, se bilde.

  1. Velg ikon for Kontaktinformasjon
  2. Dersom innlogget person har flere kontaktkort (flere boligselskap, Arbeidsportal), er det mulighet for å redigere det navnet som benyttes ved registreringer til Historikk.
  3. Ved å ekspandere «Mine kontaktkort» gis det en oversikt over hvilke kontaktkort personen har. Her vises også brukernavnet, dersom det er koblet en brukerkonto til BevarHMS Portal eller Arbeidsportal for det aktuelle kontaktkortet.