Velkommen til rådgivertreff 25. januar 2022

Tirsdag 25. januar kl. 09:00 til 09:30 inviterer vi til nytt rådgivertreff på Teams. Hovedtemaet er demonstrasjon av ny automatisk årlig gjennomgang v/ Kristian Hyllestad og Per Ole Mathisen. Ny automatisk årlig gjennomgang utfører en sjekk av status i HMS-arbeidet for boligselskapet. Den gir en score i forhold til hvor god boligselskapet er i oppfølgingen av eget HMS-arbeid. Score vurderes til enten «Strålende», «Meget Bra», «Bra», «Kan bli bedre» eller «Jobbing må til». Du finner mer info om den automatiske årlige gjennomgangen i artikkelen.

 

 

Les mer om rådgivertreff

Du finner mer informasjon om tidligere og framtidige treff på siden Rådgivertreff

 

Tema for rådgivertreffet 25. januar 2022

Nr.

Dato

Klokkeslett

Tema

 2022/01

 25. januar

 09.00 - 09.30

  1. Nyheter fra BevarHMS
  2. Demonstrasjon av ny automatisk årlig gjennomgang v/ Kristian Hyllestad og Per Ole Mathisen

Ny automatisk årlig gjennomgang utfører en sjekk av status i HMS-arbeidet for boligselskapet. Den gir en score i forhold til hvor god boligselskapet er i oppfølgingen av eget HMS-arbeid. Score vurderes til enten «Strålende», «Meget Bra», «Bra», «Kan bli bedre» eller «Jobbing må til». I tillegg gis det, avhengig av behov hos det enkelte boligselskap, forslag til tiltak for bruken av BevarHMS, avvik/tiltak, aktiviteter, risikovurdering og kontaktregister. Det gis også oversikt over brukere som ikke har vært innlogget på lang tid, slik at disse brukerkontoene eventuelt kan slettes. Eksempelvis kan dette være aktuelt i forbindelse med bytte av styremedlemmer, der tidligere styremedlemmer fortsatt har tilgang.

Automatisk årlig gjennomgang er et alternativ til dagens manuelle årlig gjennomgang som rådgiver selv fyller ut. Den automatiske og den manuelle kan brukes i  kombinasjon. Eksempelvis kan en gjennomføre manuelle gjennomganger for de kunder som ønsker dette i løpet av året og i slutten av året gjennomføre automatisk årlig gjennomgang for resten. Den automatiske årlige gjennomgangen kan benyttes hele året for ulike utvalg av boligselskap, dette styres av det enkelte boligbyggelag i forhold til ønsket praksis. For å hjelpe boligbyggelaget er det etablert en del filtrere for å ta ut aktuelle utvalg, og rådgiver kan selv manuelt krysse av for aktuelle boligselskap som skal motta rapport.