Hvorfor blir ikke dette satt automatisk?
Bakgrunnen for at det ikke blir satt automatisk varsling er at det kan ta noe tid fra tidspunktet BevarHMS settes opp, til boligselskapet tar systemet i bruk. Årsaken kan være avtalt opplæring noe inn i fremtid, eller tilpasninger som HMS-rådgiver ønsker å gjøre i forkant. På denne måten unngår en at det sendes varsler før brukerne er blitt kjent med systemet.
Nedenfor er det forklart hvordan du skrur på og av varsler. Dette kan gjøres både i arbeidsportalen og brukerportalen.
Aktiver/deaktiver varsling i arbeidsportalen
Gå til «Rediger boligselskap» ved å klikke på navnet til boligselskapet

Alternativ 1: Under Fana «Boligselskapet» - Aktiver/deaktiver varsling

Alternativ 2 Under fana «Årlig gjennomgang»
1. Åpne nytt eller aktivt dokument

2. Aktiver / deaktiver varsling i fana «1 Generelt»

Aktiver/deaktiver varsling i brukerportalen
1 Gå til fana «Admin», 2 klikk på lenka «Varsling», 3 aktiver eller deaktiver varsling, 4 husk å lagre
